Plan odchudzania

Podobnie jak przy ograniczaniu ilości kalorii w codziennej diety podczas odchudzania również ważne jest, aby znaleźć sposoby spalania większej liczby kalorii poprzez ćwiczenia. Być bardziej aktywnym w życiu codziennym to świetny punkt wyjścia, aby pomyśleć o tym jak zwiększyć poziom aktywności każdego dnia. Można rozpocząć od bardzo prostych czynności takich jak chodzenie po schodach zamiast korzystanie z windy lub pójście na zakupy do najbliższego sklepu pieszo a nie korzystając z samochodu. Takie proste czynności przybliżą nas i zmobilizują do wprowadzenia do naszego codziennego życia bardziej wymagających ćwiczeń na odchudzanie.

Aby odchudzając się uzyskać najlepsze wyniki należy również zaplanować wykonywanie, przez co najmniej 4 godziny w tygodniu różnych ćwiczeń. To może wydawać się dość trudne, ale gdy zauważymy, że tydzień ma 168 godzin a my mamy poświęcić tylko na ćwiczenia zaledwie niewielki ułamek tego czasu to sytuacja ulegnie zmianie. Czterogodzinny czas ćwiczeń możesz podzielić sobie rozkładając ten czas na kilka lub kilkanaście minut każdego dnia i wykonywać wybrane przez siebie ćwiczenia na odchudzanie.

Większość ekspertów uważa też, że dobrym sposobem na odchudzanie będą ćwiczenia wykonywane w większej grupie osób. Gdyż aktywność innych osób mobilizuje nas do większego wysiłku. Dlatego też dobrym sposobem jest dowiedzieć się, co jest w ofercie Twojego miasta dla osób pragnących się odchudzać. Możesz być zaskoczony tym, że można znaleźć ćwiczenia z salsy, tańca brzucha, wodny aerobik. Tych wszystkich ofert może być znacznie więcej, a Ty tylko musisz zdecydować, które z nich pomogą Ci w twoim programie odchudzania.

Jeżeli naprawdę nie możesz znaleźć żadnych ćwiczeń dla siebie, które lubisz to możesz zmienić sposób wykonywania różnych czynności w domu. Podczas codziennych domowych porządków możesz wykonać kilka skłonów i przysiadów. Możesz też włączyć sobie muzykę i trochę potańczyć. Ta niewielka dawka ćwiczeń na pewno pomoże ci spalić trochę kalorii a w niedługim czasie pozwoli też cieszyć się z efektów odchudzania.

Podczas odchudzania to Ty decydujesz, jakie działania podejmiesz, aby cieszyć się z efektów swojej pracy. Niekiedy ćwiczenia na odchudzanie wydadzą ci się stratą czasu, ale jak zobaczysz już pierwsze postępy – pierwszy stracony kilogram to Twoja aktywność będzie wzrastać każdego dnia. Nie tylko ty będziesz ćwiczyć, ale również do ćwiczeń zachęcisz inne koleżanki, które też będą się odchudzać.


Opis diety odchudząjącej

Po ekscesach różnych imprez na przykład grill u znajomych, urodziny koleżanki, święta i takie tam różności, wielu z nas poddaje się pokusie zastosowania cudownej diety oraz podąża za obietnicą, że dieta odchudzająca pomoże nam schudnąć, wzmocnić naszą odporność, pozbyć się cellulitu.

Większość stosowanych diet przynosi efekt odchudzający, ponieważ poważnie ograniczają ilość spożywanych przez nas kalorii. Chociaż każda z powszechnie dostępnych diet odchudzających może się różnić ilością dozwolonej lub zakazanej żywności podczas jej stosowania. Najczęściej podstawowa dieta obejmuje następujące produkty niskokaloryczne, które są zalecane w procesie odchudzania a są to: owoce, warzywa, fasola, orzechy, herbaty ziołowe i ogromne ilości wody. Natomiast wiele dostępnych diet odchudzających zabrania spożywania produktów o wyższej zawartości kalorii takich jak pszenica, nabiał, mięso, jajka, kawa, alkohol, cukier i żywność przetworzona.

Jednak większość ekspertów uważa, że nasze ciała są same w pełni zdolne do usuwania zbędnych odpadów z naszych ciał bez stosowania drastycznych diet odchudzających. Jednakże istnieje kilka pozytywnych aspektów stosowania diet a mianowicie, że zachęcają one do spożywania większej ilości owoców i warzyw, picia dużej ilości wody a ograniczają spożycie szybkiego jedzenia, alkoholu i kofeiny. Diety te mogą być też czynnikiem motywującym jak mamy jeść, aby odżywiać się zdrowo. Jednakże poprzez długotrwałe stosowanie wszelkich diet na odchudzanie nasz organizm może odczuwać niedobory niektórych mikroelementów a co za tym idzie dieta taka może nas doprowadzić do obniżenia naszej odporności.

W dłuższej perspektywie tak ścisłe diety, jakimi są diety odchudzające mogą doprowadzić do braków żywnościowych w związku, z czym będziemy silnie nastawieni na różne pokusy i próby zaspokojenia tych braków. Jeżeli więc chcemy wypróbować jakieś diety to w pierwszej kolejności powinniśmy zmienić nasze nawyki żywieniowe między innymi ograniczając spożycie słodyczy i unikanie podjadania. A po kilku tygodniach rozpocząć bardziej zróżnicowany plan zdrowego odżywiania i skorzystać z powszechnie dostępnych diet odchudzających.

Opis planu odchudzania

Większość z nas decyduje się wprowadzić plan odchudzania na dzień 1 stycznia, ale w rzeczywistości jest to najprawdopodobniej najgorszy dzień w roku, aby spróbować zmienić swoje nawyki żywieniowe. Po ekscesach Bożego Narodzenia i Nowego Roku nagłe przejście do etapu odchudzania będzie poważnym szokiem dla naszego organizmu i na pewno szybko staną się dla nas pożądane wszystkie smakołyki spożywane w nadmiarze w ciągu ostatnich miesięcy przed wprowadzeniem naszego planu.

Zamiast tego to lepiej wrócić do swoich normalnych nawyków żywieniowych z przed przedświątecznego okresu na tydzień lub więcej przed rozpoczęciem i wprowadzeniem planu odchudzania. To da nam czas na ponowne przystosowanie się do diety jak również daje możliwość prowadzenia pamiętnika żywności w oparciu o to, co zwykle jemy.

Prowadzenie takich zapisków przed wprowadzeniem planu odchudzania sprawi, że zdamy sobie sprawę z tego jak dużo spożywamy jedzenia i pomoże to zidentyfikować momenty, w których można dokonać trochę zmian.

Można również zaobserwować i zwrócić uwagę na moment, w którym odczuwamy potrzebę jedzenia. Czy dlatego, że jesteśmy głodni? Czy to w celu zaspokojenia nudy, zmęczenia czy innego emocjonalnego nieszczęścia? Czy po prostu jeść z przyzwyczajenia?

Kluczem do stałej utraty wagi jest to, aby utrzymać plan odchudzania i przygotowywać ciągle nowe potrawy oraz wykonywać nowe czynności. Jeśli jemy tą samą żywność dzień w dzień to szybko zawita nuda w naszym planie i będziemy kuszeni zrezygnować z odchudzania. Jeśli chodzi o potrawy mogłoby to oznaczać zainwestowanie w książki kucharskie, wypróbowanie nowych przepisów i eksperymentowanie z żywnością. Na przykład możesz wypróbować przygotowanie marchwi pieczonej na oleju a nie gotowanej na parze lub dodanie świeżej kolendry i dymki do zwykłej sałatki z sałaty, pomidorów i ogórków.

To samo dotyczy wykonywania nowych czynności. To naturalne, że będziemy się nudzić wykonując stale te same ćwiczenia. Aby nie dopadła nas nuda możemy wprowadzić do naszego planu odchudzania wiele ciekawych czynności. Może to oznaczać wprowadzenie do naszego życia wiele atrakcji takich jak: siłownia, kurs wodnego aerobiku czy kurs tańca. Nasz plan można wzbogacić różnymi powszechnie dostępnymi zajęciami, które pomogą nam się rozruszać a to z kolei pomoże nam podczas odchudzania.

Podczas odchudzania niezbędna jest też motywacja. We wczesnych etapach naszego planu do działania będą nas motywować rodzina i przyjaciele. Ale prawdopodobnie to nie wystarczy nam na długo. Dlatego istotne jest, aby podczas odchudzania wprowadzić sobie samemu elementy motywujące nas do działania. Po każdym straconym kilogramie możemy zafundować sobie nową fryzurę, masaż lub inną drobnostkę, która dodatkowo sprawi nam przyjemność.

Podczas realizacji całego planu najważniejsza jest konsekwencja w działaniu, a efekt odchudzania będzie widoczny już po kilku tygodniach jego wykonywania.


Skuteczne odchudzanie w pigułce

Kiedy zaczynamy program odchudzania mamy wiele pomysłów i postanowień. Czytamy różne książki, czasopisma o tematyce odchudzania. Zbieramy wycinki i porady jak szybko i skutecznie się odchudzić. Ale nie zastanawiamy się jak uniknąć kilku podstawowych błędów podczas odchudzania, które mogą przekreślić nasz sukces.

Po pierwsze należy unikać postanowień: chciałabym stracić zbędne kilogramy w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Dla bezpiecznego i skutecznego odchudzania należy wydłużyć sobie ten czas na około sześć tygodni. Ponieważ wprowadzenie bardzo niskokalorycznej diety i stosowanie jej w tak krótkim czasie może spowodować szybka utratę wagi, ale również wysoką utratę niezbędnych składników odżywczych. W wyniku takiego postępowania ograniczymy bardzo wybór potraw a co za tym idzie szybko dopadnie nas nuda i zrezygnujemy z odchudzania. Efektem będzie szybkie, ale nie skuteczne odchudzanie.

Po drugie należy unikać stwierdzenia: nigdy nie zjem ponownie czekolady. Zakaz jakiejkolwiek żywności będzie jeszcze bardziej kuszący niż do tej pory. Podczas odchudzania próby jakiegokolwiek zaprzestania spożywania czekolady lub innych pokarmów nie zahamują naszego pragnienia. a co za tym idzie nasze odchudzanie nie będzie skuteczne, gdyż bardzo szybko sięgniemy po kostkę czekolady. Bardziej realnym postępowaniem i niebywale skutecznym jest fakt ograniczenia spożywania niektórych potraw. Przystępując, więc do odchudzania zmniejszamy ilość spożywanej czekolady do 4 kostek dziennie i stopniowo zmniejszmy tą ilość z każdym dniem.

Po trzecie należy unikać postanowień: muszę ubierać rozmiar S. Nie musisz wyglądać jak Kate Moss lub jakaś inna top modelka lub być bardzo szczupła. Wszyscy mają różne rozmiary i kształty. Niewątpliwie większość kobiet będzie walczyła podczas odchudzania, aby założyć rozmiar S. Każda próba założenia takiego rozmiaru kończąca się niepowodzeniem będzie oddalała nas od skutecznego odchudzania. Wynikiem tego będzie zaprzestanie jakichkolwiek prób i dalszych metod odchudzających. Skutecznym postępowaniem będzie bardziej realne podejście do sprawy a mianowicie pozbywanie się zbędnych kilogramów stopniowo i bezwzględu na rozmiar cieszyć się z efektów odchudzania.

Po czwarte należy unikać postanowień: będę codziennie gotowała. Nie ma potrzeby, aby stać się Boginią kuchni, ponieważ po prostu chcesz schudnąć i postanowiłaś skutecznie się odchudzać. Zaakceptuj fakt, że gdy nie masz czasu lub ochoty gotować podczas odchudzania wykorzystasz szybko i skutecznie łatwe potrawy takie jak niskotłuszczowe gotowe dania, ziemniaki w mundurkach z sałatką z tuńczyka.

Po piąte należy unikać stwierdzeń: będę chodziła codziennie na siłownię. Szanse na to, że zamieszkasz w lokalnej siłowni są bardzo marne a i nie zawsze znajdziesz czas i energię żeby do niej iść. W wyniku, czego maleją twoje szanse na odchudzenie się. Lepszym wyjściem będzie znalezienie substytutów, które zastąpią nam codzienne wizyty w siłowni.

W trakcie odchudzania należy wszystkie elementy wprowadzać stopniowo tak, aby nie zaburzyć naszego codziennego trybu życia. Każdy element wprowadzony stopniowo czy to dieta czy ćwiczenia z dnia na dzień będą nas przybliżać do skutecznego odchudzania.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *